سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خرید لباس نوزادی پسرانه به چه نکاتی توجه نماییم؟

نوزاد شما در سال اول زندگیش به لباس‌های زیادی نیاز دارد و مهم است که شما هوشمندانه و موثر خرید کنید.

 

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فیورلا شاپ، دانستن اینکه چه زمان و از کجا می‌توانید برای نوزاد خرید کنید واجب است. شما با دانستن این موارد می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و مطمئن شوید تمام لباس های نوزادی پسرانه مورد نیاز را خریداری کرده‌اید.

1. نیازهای نوزاد خود را بشناسید

لباس‌های نوزادی براساس ماه سایزیندی می‌شوند اما سایزبندی بر مبنای قد، وزن و مراحل رشد نوزاد دقیق‌تر است. هر برندی سایزبندی مخصوص به خودش را دارد، بنابراین خواندن برچسب سایز روی لباس یا جدول سایزبندی به شما در تشخیص سایز مناسب کمک می‌کند.در ادامه مراحل رشد به همراه لباس‌های مخصوص آن زمان را بیان می‌کنیم :

 

 نوزادی : مرحله‌ی پوشک

مرحله‌ی پوشک نیازمند لباس‌های نوزادی به خصوصی است. این مرحله معمولا به صفر تا سه ماهگی گفته می‌شود. شرکت‌های تولید کننده‌ی پوشاک معمولا یک صف بلند بالا از لباس‌هایی که باید تهیه کنید برای شما ایجاد می‌کنند تا شما را به سمت خرید بیشتر سوق دهند اما شما به همه‌ی این لیست نیاز ندارید و در عوض لیست زیر را برای پسر دلبندتان تهیه کنید:

. سرهمی : شما قطعا به سرهمی زیر دکمه‌دار احتیاج دارید. بسته به فصل، آستین کوتاه یا بلند انتخاب کنید. حتی اگر نوزاد شما در تابستان به دنیا می‌آید داشتن یک جفت سرهمی آستین بلند بسیار مفید است.

. شلوار: دو یا سه جفت شلوار کمر کش‌دار می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد. شلواری انتخاب کنید که با کش یا گره باز و بسته شود و رنگ آن با بقیه‌ی لباس‌ها همخوانی داشته باشد.

. لباس خواب : در این محدوده‌ی سنی پسر دلبندتان بیشتر زمان‌ها در خواب است بنابراین به این مدل لباسها نیز قطعا به کار خواهد آمد. لباس‌هایی که دکمه یا زیپ می‌خورند (بسته به سلیقه‌ی شما) و در زمانی که قصد تعویض پوشک را دارید بسیار راحت هستند.

. جوراب : پنج یا شش جفت جوراب برای پسرتان خریداری کنید چون در این مرحله بچه هنوز در کنترل دمای بدن خودشان مشکل دارند و ممکن است زود سردشان شود.

. ژاکت : شما یک سویشرت برای نوزاد خود نیاز دارد تا آن را روی لباس‌های دیگر بپوشانید یا زمانی که گرمش شد آن را در بیاورید.

. پیشبند : یک پیشبند هم در این ایام برای شما مفید است چون در این محدوده‌ی سنی نوزاد شما چه شیر مادر را بخورد یا از شیشه شیر تغذیه کند ممکن است تف کند یا بالا بیاورد. داشتن یک پیش بند از کثیف شدن مداوم لباس‌های آنان جلوگیری می‌کنید.

 

. کلاه : شما حداقل به 2 یا3 کلاه احتیاج دارید تا سر نوزاد را گرم نگه دارد.

موارد دیگری هم وجود دارند که خرید آنها خوب است اما ضرورت ندارد. وسایلی مانند رامپر مخصوص تابستان، کفش مخصوص نوزاد و ست‌های مخصوص حمام و... از این موارد هستند.

 

 

. مرحله‌ی نوزادی تا راه افتادن

 

بعد از 3 ماهگی نوزاد شما زمان کمتری در خواب است و الان هوشیارتر شده است. او هنوزم به لباس راحت نیاز دارد . لباس خواب را تعویض کنید و از لباس‌های مخصوص و بیرونی‌تر استفاده کنید.

 

با ورود به مرحله‌ای که شروع به خزیدن روی زمین می‌کند لباس‌های بیرونی اون اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و باید کیفیت بالاتری داشته باشند.

 

اندازه‌های نوزاد در این مرحله شامل  3-6 ، 6-9 و 9-12 ماه است. لباس‌های نوزادی مخصوص این سنین شامل :

 

. سرهمی: شما به سرهمی با آستین‌های کوتاه و بلند و مناسب فصل نیاز دارید.

 

. شلوار وشلوارک: باز هم بسته آب و هوا، کوچولوی شما به 6 تا 8 شلوار یا شلوارک نیاز دارد.

 

. پیژامه یا لباس خواب: کوچولوی شما هنوز هم به لباس خواب برای شب احتیاج دارد.

 

. جوراب: چون کودک شما الان در حال حرکت است بهتر است که شما جوراب تهیه کنید.

 

. سویشرت: اگر آب و هوا سرد باشد ، به ژاکت نیاز دارید تا بتوانید او را گرم کنید.

 

. لباس بیرونی: اگر در محلی با زمستان‌های سرد زندگی می‌کنید کودک شما به یک کت و شلوار زمستانی یا کت و شلوار برفی نیاز دارد.

 

. پیشبند: در این مرحله کودک شما غذاهای جامد مصرف می‌کند و در حال کشف این غذاهاست پس ممکن هست دائما لباس خود را کثیف کند.

 

. کلاه و لوازم جانبی: در صورت سرد بودن به یک کلاه زمستانی و دستکش نیاز دارید و یک کلاه آفتابی برای تابستان واجب است.

 

موارد دیگری که برای این مرحله خوب هستند اما واجب نیستند مانند:

 

. لباس اورال- پیراهن‌های دکمه‌دار- پاپوش- رامپر

 

 

2. سال دوم: کودکانی که را می‌روند

 

زمانی که پسر شما روی پاهای خود بلند شد مجددا باید لباس‌های او عوض شود. زمانی که برای خرید می‌روید مطمئن شوید که مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم را خریداری کنید.

 

علاوه لباس‌هایی که در بالا ذکر شد یعنی سرهمی، شلوار و شلوارک، پیژامه، سویشرت، جوراب ، پیشبند و کفش شما به این موارد نیاز دارید:

 

. بارانی و بوت

 

. لباس مجلسی

 

سخن آخر :

 

خرید لباس نوزادی و بچه‌گانه  بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است اما نیاز نیست که پرهزینه باشد. قبل از خرید بودجه خود را تعیین کنید و بدانید که چی چیزهایی نیاز دارید. این کار باعث می‌شود که با توجه به نیاز تمامی اقلام را خریداری کنید.

منبع: https://www.isna.ir/news/99060302361/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%85