سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند تکه لباس نوزاد سایز صفر تهیه کنیم؟

مهم‌ترین نکات برای خرید لباس نوزاد

چند تکه لباس نوزاد سایز صفر تهیه کنیم؟

خرید لباس نوزاد تقریبا بیشترین زمان را در میان سایر وسایل کودک در هنگام خرید سیسمونی از ما خواهد گرفت چرا که باید بتوانیم درست‌ترین سایز و نوع را برای نوزاد خود انتخاب و تهیه کنیم. ما در این بخش قصد داریم درباره‌ی چگونگی خرید لباس نوزادی و بهترین انواع آن صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مادران، یکی از اشتباهات اولیه‌ای که بسیاری از مادران و خانواده‌ها در هنگام خرید لباس نوزادی انجام می‌دهند این است که به دلیل شوق بسیار و زیبایی و تنوع لباس‌ها تعداد بسیار زیادی لباس سایز صفر تهیه می‌کنند.اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نوزاد تازه متولدشده بسیار سریع رشد می‌کند و بسیاری از لباس‌هایی که شما خریداری کرده‌اید غیرقابل استفاده می‌شوند. 

 

در بسیاری از مواقع اگر تعداد زیادی از این سایز بخرید حتی ممکن است به برخی از آنها نوبت پوشیده شدن نرسد و نوزاد سریعا بزرگ شود به همین دلیل اگر نمی‌خواهید پول خود را هدر بدهید به این نکته توجه داشته باشید. 

 

لباس نوزادی چندتکه تهیه کنیم یا نه؟

 

امروزه لباس‌های نوزادی در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که یکی از این مدل‌های ست‌های لباس نوزادی هستند به این صورت که شما برای مثال سرهمی، بلوز و شلوار کودک را به‌صورت ست در یک سایز خریداری می‌کنید.

 

این ست‌های لباس نوزادی مزیت‌های زیادی مانند ست بودن و زیبایی و همچنین به‌صرفه بودن آنها دارند. زمانی که شما یک طرح خرید لباس نوزاد را به‌صورت ست تهیه می‌کنید از حالت تک تکته‌ای آن قیمت مناسب‌تری خواهد داشت. 

 

هر چند که در خرید این ست‌ها نیز زیاد عجله به خرج ندهید و بیشتر از چند ست تهیه نکنید چرا که ر برخی از این ست‌ها تکه‌هایی وجود دارد که چندان مفید و ضروری نیستند و شاید شما اصلا از آنها استفاده نکنید. 

 

مهم‌ترین ویژگی‌های یک لباس نوزاد خوب:

 

مطمئنا موارد زیادی وجود دارد که باعث با کیفیت بودن یک محصول و به‌صرفه بودن خرید ما می‌شود اما درباره‌ی لباس نوزاد چند مورد بیشتر اهمیت دارد که در ادامه با هم به‌مرور این موارد نیز خواهیم پرداخت. 

 

نرم و لطیف بودن: نرم و لطیف بودن را اولین ویژگی واجب یک لباس نوزاد خوب دانست چرا که استفاده از پارچه‌های نامناسب و زبر در دوخت لباس نوزاد به پوست کودک ما صدمه می‌زند. جنس پارچه‌های لباس‌های نوزادی معمولا از نخ پنبه هستند.

 

ضد حساسیت بودن: دومین ویژگی یک لباس نوزادی خوب این است که از مواد و قیمت‌هایی تشکیل نشده باشد که در کودکان ایجاد حساسیت کند. 

 

نداشتن دکمه یا تکه جداشدنی: لباس نوزاد نباید دکمه یا قطعه‌ای مثلا زینتی داشته باشد که به‌راحتی جدا شود چراکه در ماه‌های پس از تولد با کنجکاوی نوزاد و در دهان کردن ممکن است آن تکه از لباس جداشده و باعث خفگی نوزاد شود.

 

درآمدن راحت از تن: یک نکته‌ی مهم دیگر این است که اگر لباسی این ویژگی را داشته باشد که بتوان به‌راحتی آن را از تن نوزاد خارج کرد و یا تن او کرد، می‌توان گفت آن لباس یک لباس نوزادی خوب است. 

 

خرید لباس نوزاد یک سایز بزرگ‌تر:

احتمالا شما نیز به خاطر دارید که در سالهای قبل پدر و مادرهای ما نیز لباس‌های ما را یک یا چند سایز بزرگ‌تر تهیه می‌کردند تا به‌سرعت برای ما کوچک نشود البته در بیشتر موارد لباس پوسیده و پاره می‌شد اما اندازه ما نمی‌شد. 

 

اگر از جنبه طنز این روش و خاطره جالب بگذریم برای سنین نوزادی این کار یک استراتژی خوب و اقتصادی است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم نوزادان در ماه‌های نخستین تولد بسیار سریع رشد می‌کنند و به همین دلیل لباس برای آنها به‌سرعت کوچک می‌شود. 

 

اگر در هنگام لباس خریدن برای نوزاد خود یک سایز بزرگ‌تر تهیه کنید نوزاد عزیز شما می‌تواند مدت بیشتری از آن لباس استفاده کند. 

 

لباس نوزاد پسرانه و دخترانه:

 

خوشبختانه امروزه شرکت‌های بسیاری هستند که اقدام به تولید انواع لباس نوزاد در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌کنند که برخی از این طرح‌ها پسرانه و برخی دیگر دخترانه هستند. 

 

هرچند نکته‌ای شما باید آن را در نظر داشته باشید این است که امروزه در تحقیقات فراوان مشخص‌شده که توجه بیش‌ازحد به این موارد از سنین پایین باعث شکل‌گیری عقاید و کلیشه‌های جنسیتی نادرست در بزرگسالی خواهد شد. به همین دلیل نباید خود و کودکتان را به مرزهایی که جامعه برای ما ایجاد کرده، محدود کنید هیچ سند و واجبی وجود ندارد که بگویید تمامی پسرها باید رنگ آبی و دخترها رنگ صورتی بپوشند. 

 

اگر بدانید که در سالهای دور رنگ آبی به‌عنوان یک رنگ دخترانه و رنگ صورتی به‌عنوان یک رنگ پسرانه شناخته می‌شد حساسیت خود درباره‌ی این مرزها را مورد بازبینی قرار می‌دهید. همچنین ما در متن قبلی درباره‌ی انواع صندلی ماشین کودک صحبت کرده‌ایم اگر علاقه‌مند هستید حتما این متن را نیز مطالعه کنید .

 

قیمت لباس نوزاد ایرانی و خارجی:

 

قیمت لباس نوزاد نیز بر اساس کیفیت آنها، برند تولیدکننده، طراحی خاص، زمان واردات در صورت وارداتی بودن و قیمت ارزهای بین‌المللی متفاوت‌اند.

 

خوشبختانه امروزه برندهای ایرانی خوبی نیز اقدام به تولید انواع لباس نوزادی می‌کنند که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. 

منبع: http://www.isna.ir/news/99031710209/%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%AA%DA%A9%D9%87-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85