سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس راحتی نوزاد، چی بخرم؟

موقع خرید لباس نوزاد، به این نکته توجه داشته باشید که او در چه فصلی به دنیا خواهد آمد، نه این‌که اکنون در چه فصلی هستید.

   چه چیزهایی بخریم؟

قبل از به دنیا آمدنش به فکرش باشید. ممکن است یک وقت اشتیاقش برای به دنیا آمدن خیلی زیاد باشد و زودتر از موعد به دنیا بیاید! نگذارید او غافلگیرتان کند. شما او را غافلگیر کنید، با تمام لباس‌هایی که مورد نیازش است به استقبالش بروید. این لیست را بنویسید و به همراه داشته باشید تا در موقع خرید کمک‌تان کند.

 

   لباس‌هایی که راحتند

یکی از کارهایی که بعد از به دنیا آمدن نوزادتان باید تا مدت‌ها انجام بدهید، عوض کردن اوست! عوض‌کردن پوشک و سایر لباس‌های نوزادان نیازمند این است که لباسی مناسب را برای او انتخاب کرده باشید. لباس‌هایی که از روی پوشک باز و بسته می‌شوند انتخاب‌های بسیار هوشمندانه‌ای برای کوچولوهای دوست‌داشتنی هستند.

 

   توجه به فصل تولد

موقع خرید لباس نوزاد، به این نکته توجه داشته باشید که او در چه فصلی به دنیا خواهد آمد، نه این‌که اکنون در چه فصلی هستید. اگر فرزندتان در زمستان به دنیا بیاید اما شما یک لباس نازک را برایش خریده باشید به این امید که تابستان بعدش آن را می‌پوشد پول‌تان را دور ریخته‌اید. چون نوزادان با سرعت شگفت‌انگیزی رشد می‌کنند. سعی کنید روی لباس‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که اصطلاحا از نظر فصلی خنثی هستند، در عوض زمانی که به دنیا آمد سراغ لباس‌هایی بروید که برای پوشش بیرونش مناسب هستند.

 

   باید ایمن باشد

چه لباسی مناسب یک نوزاد است؟ پرسیدن این سوال معمولا درست از زمانی شروع می‌شود که جواب تست بارداری مثبت از آب در می‌آید. از همان موقع باید بدانید چه مجموعه‌ای از لباس‌ها باید در کمد نوزادتان باشد.لباس یک نوزاد باید 2 ویژگی اساسی را داشته باشد:

 1- راحت باشد.

2- ایمن باشد.

 

مثلا وقتی قرار است لباس و کالاهای مربوط به نوزادتان، به‌خصوص لباس و کالای خوابش را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که جنس پارچه‌های به کار رفته در آن‌ها ضد‌شعله باشد. این کار ایمنی بیشتر او را فراهم می‌کند.

 

   نحوه پوشاندن لباس به نوزادان

یادتان باشد که برای بیشتر کودکان و نوزادان 2‌چیز زیاد خوشایند نیست: اول حمام کردن و دوم لباس پوشیدن. مادرها 2 دسته هستند یا آن‌هایی که از اول شانس همراهی یک پرستار یا یکی از اعضای خانواده را به‌عنوان کمک دست دارند و دسته دوم آن‌هایی که دست تنها هستند. برای هر دسته لباس‌هایی را توصیه می‌کنیم که جلو باز هستند. موقع پوشاندن این دسته از لباس‌ها به نوزادتان راحت‌تر خواهید بود. لباس‌هایی که قسمت پایینی‌شان هم به‌صورت چسبی بسته می‌شود حسابی کمک حال‌تان خواهند بود.

 

اما در مورد بقیه لباس‌ها مثل زیرپوش و بلوزهای نخی سعی کنید دست تنها نباشید. اگر هم تنها هستید هیچ ایرادی ندارد، فقط سعی کنید با صبر، حوصله، دقت و ملاحظه خیلی زیاد عملیات تعویض لباس را انجام بدهید. به هیچ‌وجه از لباس‌هایی با یقه‌های تنگ استفاده نکنید چون بچه‌ها را اذیت می‌کنند.

 

 در عین حال موقع پوشاندن‌شان با قیافه ناراحت نوزاد روبه‌رو خواهید شد. نکته آخر این‌که درست است که بدن نوزادان به‌نظر انعطاف‌پذیر می‌رسد اما به این معنی نیست که موقع تعویض لباس می‌توانید آن‌ها را در هر وضعیتی که می‌خواهید قرار دهید. لباس‌هایی را انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن‌شان ساده است. این‌طوری هم شما لذت بیشتری می‌برید هم فرزندتان!

منبع: https://niniban.com/fa/news/114392/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D9%85