سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین جنس پارچه برای لباس کودک کدام است؟

اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید و یا تصمیم گرفته اید که بچه دار شوید، توجه داشته باشید که در انتخاب وسایل نوزاد یا کودک، در درجه اول ایمنی و بعد راحتی استفاده از آن وسیله اهمیت دارد. انتخاب لباس کودک شاید در نگاه اول کار سختی نباشد اما بی توجهی به نکاتی ظریف در هنگام خرید، ممکن است سبب ایجاد مشکل شود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از بانوی شهر، اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید و یا تصمیم گرفته اید که بچه دار شوید، توجه داشته باشید که در انتخاب وسایل نوزاد یا کودک، در درجه اول ایمنی و بعد راحتی استفاده از آن وسیله اهمیت دارد. انتخاب لباس کودک شاید در نگاه اول کار سختی نباشد اما بی توجهی به نکاتی ظریف در هنگام خرید، ممکن است سبب ایجاد مشکل شود. کودکان دارای پوست های بسیار حساسی بوده و قادر نیستند درجه حرارت بدن خود را تنظیم کنند؛ از این رو لباس مناسب تنها پوشش محافظ آنها در برابر تغییرات دمای محیط است. پارچه ای که لباس کودکان و نوزادان از آن تهیه می شود، بسیار لطیف و متناسب با پوست بدن آنان بوده تا از ایجاد خارش و قرمزی پوست جلوگیری کند.

 

در این مقاله قصد دارد شما را با بهترین جنس پارچه برای لباس کودکان آشنا کند تا در هنگام خرید، بتوانید بهترین و مطمئن ترین انتخاب را برای دلبندانتان داشته باشید.

 

معرفی انواع پارچه برای لباس کودک

پارچه کتانCotton

پارچه کتانی محبوب ترین انتخاب برای لباس کودکان و نوزاد است. از پنبه 100? خالص تهیه شده و فقط در برخی موارد با پلی استر مخلوط می باشد. دوخت و شستشوی این پارچه کلاسیک بسیار آسان بوده و در رنگ های شاد مخصوص لباس کودک عرضه می شود.

 

پارچه کِشباف Jersey Knit

پارچه کشباف یکی دیگر از گزینه های بسیار خوب برای لباس کودک است. این نوع پارچه نرم و لطیف بوده و در برابر کشیدگی مقاوم است. لبه های پارچه کشباف بعد از شستشو ممکن است مقداری خم شود اما این موضوع در برابر مقاومت و راحتی آن قابل اغماض است.

 

پارچه بامبو Bamboo Rayon

پارچه ریون بامبو، پارچه ای مناسب برای روسری، پتو، کلاه و لباس کودک است. این فیبر فوق العاده نرم و بادوام بوده و از گیاهان بامبو تهیه می شود. پارچه بامبو مخصوص پوست های حساس تهیه شده و یک تنظیم کننده حرارتی محسوب می شود؛ به این معنی که با دمای بدن کودک تنظیم شده و احتمال اینکه بیش از اندازه گرم شود، بسیار کم است.

 

پارچه مینک یا مینکی Minky

پارچه مینکی یک بافت پلی استری بسیار نرم بوده که دارای کرک هایی بلند و یا کوتاه می باشد. این پارچه برای پتوهای کودکان و همچنین ساخت اسباب بازی ها نرم مثل حیوانات پولیشی استفاده می شود. از پارچه مینکی به عنوان پارچه هایی نفوذ ناپذیر در برابر جریان هوا تعبیر می شود.

 

پارچه فیلیس Fleece

پارچه فیلیس اساسا از پشم به ویژه پشم گوسفند تهیه شده و برای تولید ژاکت و پتو استفاده می شود. این پارچه بسیار نرم بوده، پس از شستشو به سرعت خشک شده و در برابر لک برداشتن بسیار مقاوم است.

 

پارچه تنظیف Gauze

می توان گفت پارچه تنظیف یکی از کاملترین پارچه ها برای لباس کودک است. پارچه توری بسیار لطیف که هم به صورت تک لایه و هم دولایه استفاده می شود. تنزیب بیشتر به صورت پتو و روانداز برای کودکان کاربرد دارد.

منبع: https://behdasht.news/fa/news-details/110423/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/