سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهیه 35هزار لباس برای بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطه

رضاطلبی

شیرخوارگان حسینی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در اولین جمعه ماه محرم بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می شود که برای این مراسم در حدود 35هزار لباس شیرخواره تهیه شده است که از دقایق اولیه روز جمعه به خانواده هایی که با نوزاد شیرخوار برای شرکت در این مراسم وارد حرم مطهر شوند اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشاء ، مراسم عزاداری  در پنج شب اول با  سخنرانی آیت الله علم الهدی و در پنج شب دوم با سخنرانی حجت الاسلام فرزانه و مدیحه سرایی امیر عارف در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این دهه و در رواق امام خمینی (ره) هر روزقبل از اذان ظهر و عصر مراسم ویژه سخنرانی برگزار خواهد شد که در روزهای تاسوعا و عاشورا  سخنران این مراسم امام جمعه مشهد ، آیت الله علم الهدی خواهند بود  ، همچنین در این دهه و  بعد از نماز ظهر و عصر نیز مراسمی با سخنرانی آیت الله کازرونی  و مداحی و روضه خوانی مداحان اهل بیت (ع) در همین رواق برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام شریعتی نژاد افزود: در اولین جمعه ماه محرم که مصادف با 15شهریور و  ششم ماه محرم شده است، بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام حجتی و مداحی امیر کرمانشاهی  برگزار می شود که برای این مراسم در حدود 35هزار لباس شیرخواره تهیه شده است که  از دقایق اولیه روز جمعه به خانواده هایی که با نوزاد شیرخوار برای شرکت در این مراسم وارد حرم مطهر شوند اهدا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در روز هفتم محرم نیز اجتماع بزرگ نوجوانان با عنوان احلی من العسل با سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد که در این رابطه با اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و هیات مذهبی برای حضور پرشور در این مراسم هماهنگی هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام شریعتی نژاد بیان داشت: در شب عاشورای حسینی  نیز برنامه خطبه خوانی  با حضور تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی با مداحی رضا عرفانیان و شمع گردانی خدام حرم مطهر و قرائت خطبه توسط حجت الاسلام سپهر اجرا خواهد شد. در شب شام غریبان و بعد از نماز مغرب و عشاء ، نیز کاروان خدام حرم مطهر از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در چهار راه شهداء به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد و با حضور انها  در صحن جمهوری اسلامی مراسم شام غریبان حسینی با مرثیه  سرایی مداحان اهل بیت (ع) از جمله کاظم غلامشاهی ، مهدی نیکبخت و امیر عارف انجام خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: همچنین در این دهه در سایر اماکن متبرکه نیز از بعد نماز صبح ، مراسم های ویژه ای از جمله سخنرانی برگزار می شود و در رواق هایی از جمله دار الزهد، غدیر و حضرت زهرا(س) برنامه های متنوعی درراستای عزاداری و مرثیه سرایی سرور و سالار شهیدان  برای زائران برگزار خواهد شد.

 

شریعتی نژاد  با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم نیز  در رواق کوثر برنامه های عزاداری ویژه ای برای زائران اردو زبان تدارک دیده شده است،افزود: برای زائران غیر ایرانی نیز در این دهه برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده و هر روز به نام یکی از شهدای فاطمیون نامگذاری شده است و در روز تاسوعا بعد از نماز ظهر و عصر دررواق دارالمرحمه برنامه اجتماع بزرگ عزاداران افغانستانی برگزار خواهد شد . همچنین در روز عاشورا و در همین رواق مراسم مقتل خوانی ویژه زائران عرب زبان اجرا خواهد شد.

منیع: http://www.qudsonline.ir/news/669175/%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DB%B3%DB%B5%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%85