سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس رزم هزاران نوزاد برای امام زمان (عج)

تهران- ایرنا- هفدهمین آیین شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار شد تا هزاران مادر تهرانی همراه با مادران سراسر کشور و جهان با پوشاندن لباس رزم بر تن فرزندانشان با امام شهید خود همراهی کنند.

از هر گوشه صدای یا حسین در فضا عطرآگین بود. مادرانی که فرزندان کوچک خود را با لباس رزم به فضای بزرگ ورزشگاه آزادی آورده بودند تا از همان شیرخوارگی مسیر امام شهید خود را به آنها بیاموزند و فرزندانی حسینی به وطن تقدیم کنند.

اندک اندک مادران با نوزادانشان در آزادی حضور یافتند تا در اولین جمعه ماه محرم با لالایی رباب برای علی اصغر (ع) همراهی کنند و فرزندان خود را نذر قیامی بزرگ‌تر کنند که جهان را پالایش می کنند.

آن‌گاه که نوزادان بر روی دست مادران به سوی آسمان بالا آورده شدند و همراه با سوز جان از ته دل نذرنامه خواندند و با هم صدایی خود تکرار کردند: «یا صاحب ‌الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر، ‌ ادرکنی» صدایی که بعد از هزاران سال با همراهی میلیون‌ها نفر هنوز حق طلبی خود امام سوم شیعیان و تنها 72 تن یارش را فریاد می‌کند.

 

نوزادان با لباس سبز و سفید علی اصغر (ع) سربندهای به همین نام به سر دارند و پرچم هایی منقش به نام امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس در میان جمعیت به احتزاز در آمده و مادران رباب گونه خود را آماده می کنند تا فرزندان خود را در راه امام حسین (ع) فدا کنند.

 

امروز مادران آمده بودند تا بگویند در غم رباب مادر علی‌اصغر (ع) شریک هستند و این اجتماع بزرگ تداعی‌گر لحظه ظهور مهدی فاطمه (س) بود که سربازان بی‌شماری برای برپایی حکومت عدل جهانی مهیا خواهند بود.

صدایی جانسوزتر نبود از زمانی که مادران حاضر در ورزشگاه آزادی گهواره نمادین سبزپوش و خالی را به طور نمادین بر روی دستان خود همراه با مداحی به یاد آن بزرگواران تشییع کردند.

علی انسانی، نریمان پناهی و محمدحسین پویانفر مداحانی بودند که مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت را بر عهده داشتند.

 

مراسم شیرخوارگان حسینی یادآور دومین شهید قیام کربلا است در نخستین جمعه ماه محرم برای طفل شش ماهه امام حسین (ع) که به دست ظالمان برای جرعه‌ای آب در راه حق و حق طلبی گلویش در آغوش پدر شکافته شد و حال در هفدهمین سال برگزاری این آیین در بیش از 200 نقطه ایران و 45 کشور در جهان برگزار شد.

برگزاری این آیین که برای نخستین بار در استادیوم آزادی تجربه می شد با ذکر یا حسین (ع) به پایان رسید.

منبع:https://www.irna.ir/news/83466882/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D8%B2%D9%85-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%AC